Quickscan Marketingstrategie

Je kunt natuurlijk een website laten bouwen en zelf teksten en beeldmateriaal aanleveren. Gaat die website dan ook echt voor jou werken? Ik denk dat je er meer uit kunt halen. Een website wint aan kracht als deze meer is dan een mooi plaatje en een visitekaartje. Jouw website wordt pas echt waardevol als deze gebaseerd is op een doordachte marketingstrategie. Zo maak je duidelijk wie jouw doelgroep is, wat jij voor hen kunt betekenen, dat je inzicht hebt in de wensen en behoeften van jouw klanten en hoe jij daar met jouw diensten en producten bij kunt aansluiten. Met andere woorden, het is belangrijk om duidelijk te maken wat jouw toegevoegde waarde is. Als ervaren marketeer kan ik je daarbij helpen. Gewoon door met je mee te denken. Met behulp van een Quickscan stellen we jouw marketingstrategie op. Dat is mijn toegevoegde waarde voor jou – en het kost je geen cent extra!

Stap 1 – Doelstellingen

Wat wil ik bereiken? Wat is mijn visie, mijn missie? Welke diensten en/of producten wil ik aanbieden? Wat vind ik belangrijk? Samen gaan we dit zo concreet en helder mogelijk (SMART) formuleren.

Stap 4 – Marketingstrategie

Wil ik groeien of meer merkbekendheid? Wat kan ik doen aan productontwikkeling? Of liggen mijn kansen in marktontwikkeling of diversificatie? Welke product/markt-combinaties wil ik ontwikkelen? Richt ik me op een nichemarkt?

Stap 2 – Marktanalyse

Wat is mijn doelgroep? Wie wil ik als klant? Wat willen mijn klanten? Welke trends en marktontwikkelingen zijn voor mij relevant? Wie zijn mijn concurrenten, wat doen zij en wat kan ik van hen leren?

Stap 5 – Communicatiestrategie

Hoe ga ik mijn merk uitdragen? Welke kernwaarden, kernkwaliteiten en identiteit vormen de basis voor mijn branding? Hoe pak ik de marketingcommunicatie op? Hoe win ik het vertrouwen van mijn klanten? Welke marketingtools zet ik in?

Stap 3 – SWOT analyse

Wat zijn mijn sterke en zwakke punten? Waar liggen mijn kansen? Welke bedreigingen zijn er en hoe ga ik daar mee om? Waar zitten mijn uitdagingen? Hoe ziet mijn marketingopgave er uit?

Stap 6 – Marketingcommunicatie

Wat betekenen de voorgaande stappen voor de opzet, vormgeving en uitstraling van mijn website? Hoe ga ik communiceren met mijn klanten? Welke invloed geef ik hen op de verdere ontwikkeling van mijn diensten en producten?

Meer weten?

Neem contact op als je meer wilt weten over de QuickScan.

Contact