Quickscan Marketingstrategie
Je kunt natuurlijk een website laten bouwen en zelf teksten en beeldmateriaal aanleveren. Gaat die website dan ook echt voor jou werken? Grote kans dat je er meer uit kunt halen. Een website wint aan kracht als deze meer is dan een mooi plaatje en een visitekaartje. Jouw website wordt pas echt waardevol als deze gebaseerd is op een doordachte marketingstrategie. Zo maak je duidelijk wie jouw doelgroep is, wat jij voor hen kunt betekenen, dat je inzicht hebt in de wensen en behoeften van jouw klanten en hoe jij daar met jouw diensten en producten bij kunt aansluiten. Met andere woorden, het is belangrijk om duidelijk te maken wat jouw toegevoegde waarde is. Als ervaren marketeer kan ik je daarbij helpen. Gewoon door met je mee te denken. Met behulp van een Quickscan stellen we jouw marketingstrategie op. Dat is mijn toegevoegde waarde voor jou – voor een betaalbare prijs!
Stap 1 – Doelstellingen
Wat wil jij bereiken? Wat is jouw visie, jouw missie? Welke diensten en/of producten wil jij aanbieden? Wat vindt jij belangrijk? Samen gaan we dit zo concreet en helder mogelijk (SMART) formuleren.
Stap 4 – Marketingstrategie
Wil je groeien of meer merkbekendheid? Wat kun jij doen aan productontwikkeling? Of liggen jouw kansen in marktontwikkeling of diversificatie? Welke product/marktcombinaties wil jij ontwikkelen? Richt jij je op een nichemarkt?
Stap 2 – Marktanalyse
Wat is jouw doelgroep? Wie wil jij als klant? Wat willen jouw klanten? Welke trends en marktontwikkelingen zijn voor jou relevant? Wie zijn jouw concurrenten, wat doen zij en wat kan jij van hen leren?
Stap 5 – Communicatiestrategie
Hoe ga jij jouw merk uitdragen? Welke kernwaarden, kernkwaliteiten en identiteit vormen de basis voor jouw branding? Hoe pak je de marketingcommunicatie op? Hoe win jij het vertrouwen van jouw klanten? Welke marketingtools zet jij in?
Stap 3 – SWOT analyse
Wat zijn jouw sterke en zwakke punten? Waar liggen jouw kansen? Welke bedreigingen zijn er en hoe ga jij daar mee om? Waar zitten jouw uitdagingen? Hoe ziet jouw marketingopgave er uit?
Stap 6 – Marketingcommunicatie
Wat betekenen de voorgaande stappen voor de opzet, vormgeving en uitstraling van jouw website? Hoe ga je straks communiceren met jouw klanten? Welke invloed geef jij hen op de verdere ontwikkeling van jouw diensten en producten?
Kosten
Deze Quickscan Marketingstrategie sessie, inclusief rapportage en vertaling naar website, kost € 600.